-آرزوهاي انسان در چه مواردي مستحسن و در چه مواردي مذموم است؟
(0)
-به چه كسي آزاد مي گويند؟(0)
-در جامعه ي امروزي چگونه مي توانيم آزاده باشيم؟
(0)
-معروف است كه بشر مختار و آزاد آفريده شده , و سرنوشت او در دست خود اوست . واو , خود سرنوشت ساز , و طراح نحوه زندگي آينده خود مي باشد . از طرف ديگر قانون وراثت كه از اصول علمي مسلم جهان ما است , به ما مي گويد كه فرزندان نه تـنها وارث مال و صفات ظاهري پدران و مادران هستند , بلكه صفات دروني و روحيات خوب و بد آنان را نيز به ارث مي برند , و صفات و روحيات موروثي درسرنوشت آنان كاملا موثر است . چگونه مي توان انسان را در تعيين سرنوشت خود آزاد دانست ؟(0)
-آيا آزادي مستلزم وحدت اديان نيست ؟(0)
-معناي آزادي در اسلام چيست ؟(0)
-نظر اسلام درباره آزادي عقيده چيست ؟(0)
-نظر اسلام درباره آزادي انسان چيست ؟(0)
-چرا اسلام , اسلام آوردن بردگان را موجب آزادي آنان نداسته است ؟(0)
-اسلام مي گويد : پيروان هر دين و آييني حق حيات دارند و بطور آزاد مي تواند خود را معرفي كند پس چرا از پيروان ديگر ماليات و جزيه دريافت مي كند ؟(0)
-آرزوهاي انسان در چه مواردي مستحسن و در چه مواردي مذموم است؟
(0)
-به چه كسي آزاد مي گويند؟(0)
-در جامعه ي امروزي چگونه مي توانيم آزاده باشيم؟
(0)
-معروف است كه بشر مختار و آزاد آفريده شده , و سرنوشت او در دست خود اوست . واو , خود سرنوشت ساز , و طراح نحوه زندگي آينده خود مي باشد . از طرف ديگر قانون وراثت كه از اصول علمي مسلم جهان ما است , به ما مي گويد كه فرزندان نه تـنها وارث مال و صفات ظاهري پدران و مادران هستند , بلكه صفات دروني و روحيات خوب و بد آنان را نيز به ارث مي برند , و صفات و روحيات موروثي درسرنوشت آنان كاملا موثر است . چگونه مي توان انسان را در تعيين سرنوشت خود آزاد دانست ؟(0)
-آيا آزادي مستلزم وحدت اديان نيست ؟(0)
-معناي آزادي در اسلام چيست ؟(0)
-نظر اسلام درباره آزادي عقيده چيست ؟(0)
-نظر اسلام درباره آزادي انسان چيست ؟(0)
-چرا اسلام , اسلام آوردن بردگان را موجب آزادي آنان نداسته است ؟(0)
-اسلام مي گويد : پيروان هر دين و آييني حق حيات دارند و بطور آزاد مي تواند خود را معرفي كند پس چرا از پيروان ديگر ماليات و جزيه دريافت مي كند ؟(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:2232 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:19

در مورد هفت طبقة آسمان توضيح دهيد.

منظور از هفت طبقه آسمان اين است كه عالَم طبيعت و جهان مادي، هفت عالَم است كه هر يك روي يكديگر قرار گرفته است. از همة آن ها نزديك تر به ما آسمان اوّل است كه تمام كرات و ثوابت و سياراتي را كه ما مي بينيم، جزء اين آسمان اند و شش آسمان ديگر وجود دارد كه از ديد ما و ابزارهاي علمي بيرون است و مجموعاً هفت عالم را به عنوان هفت آسمان تشكيل مي دهند.

شاهد اين سخن قرآن مي فرمايد: ما آسمان پايين (دنيا) را با چراغ هاي ستارگان زينت داديم.[3]

در جاي ديگر مي فرمايد: ما آسمان پايين را با كواكب و ستارگان زينت بخشيديم.[4]

از اين آيات استفاده مي شود كه همة آن چه را مي بينيم و جهان ستارگان را تشكيل مي دهد، همه جزء آسمان اوّل است،[5] و در ماوراي آن شش آسمان ديگر وجود دارد، كه در حال حاضر اطلاع دقيقي از جزئيات آن نداريم.

عظمت كائنات و آفرينش الهي به حدي است كه دانش بشر تا به امروز به قسمت كوچكي از آن دست يافته است.

رصد خانه پالومار عظمت جهان بالا را چنين توصيف مي كند: تا وقتي كه دوربين رصد خانه پالومار را نساخته بودند، وسعت دنيايي كه به نظر ما مي رسيد، بيش از پانصد سال نوري نبود، ولي اين دوربين، وسعت دنيا را به هزار ميليون سال نوري رساند، در نتيجه ميليون ها كهكشان جديد كشف شد كه بعضي از آن ها هزار ميليون سال نوري با ما فاصله دارند، ولي بعد از فاصلة هزار ميليون سال نوري، فضاي عظيم، مهيب و تاريكي به چشم مي خورد كه هيچ چيز در آن ديده نمي شود، يعني روشنايي از آن جا عبور نمي كند تا صفحة عكاسي دوربينِ رصد خانه را متأثر كند، ولي بدون ترديد در آن فضاي مهيب و تاريك، صدها ميليون كهكشان وجود دارد كه دنيايي كه در سمت ما است، با جاذبة آن كهكشان ها نگهداري مي شود. تمام اين دنياي عظيمي كه به نظر مي رسد و داراي صد ها هزار ميليون كهكشان است، جز ذره اي كوچك و بي مقدار از يك دنياي عظيم تر نيست و هنوز اطمينان نداريم كه در فراسوي آن دنياي دوم دنياي ديگري نباشد.[6]

ممكن است مراد از هفت آسمان به معناي كمال و تمام باشد، مثل هفت شهر عشق را عطار گشت. در صورتي 301 منزل را سالك بايد طي كند. مقصود عدد كمال است.

[3] فصلت (41) آية 12.

[4] صافات (37) آية 6.

[5] محمد حسين طباطبايي،تفسير الميزان(ترجمه)، ج 17، ص 590.

[6] تفسير نمونه، ج 1، ص 167 - 169.

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.